W latach 20-tych XX wieku na terenie USA zaczęły powstawać sklepy typu “convenience store”. Okazało się, że klienci przyjęli ich pojawienie się z dużym entuzjazmem, gdyż wypełniły one lukę rynkową jednocześnie pozwalając na dokonywanie zakupów zgodnych z formułą ich działalności.
Sklepy “convenience store”, to placówki handlowe prowadzące działalność w wydłużonych godzinach pracy. To odróżniało je od konkurencji i dawało przewagę nad innymi.
Sklepy te prowadziły sprzedaż artykułów żywnościowych w ograniczonym asortymencie, ale także posiadały w swojej ofercie produkty nieżywnościowe będące w codziennym jednakże użytku. Miejsce ulokowania tego typu sklepów, w początkowej fazie ich istnienia, to przede wszystkim stacje benzynowe.
Ceny artykułów zawsze były wyższe aniżeli w supermarketach, czy też innych placówkach handlujących podobnym asortymentem, jednakże zakupy były bardziej impulsowe. Ten rodzaj sklepów został przeniesiony na rynek polski w roku 1995 i od tego czasu rozrosła się ich struktura wpisując się na listę placówek handlowych.