Współczesnym odpowiednikiem domów towarowych, które chyba już na stałe zostały wyparte, szczególnie z wielkomiejskiej architektury, są supermarkety. Supermarket to przede wszystkim sklep zajmujący dużą powierzchnię lokalową, dochodzącą nawet do około 2500 metrów kwadratowych.
Uchodzący za tani, ze względu na swoją niskomarżową politykę, oscylującą w okolicy 1% od obrotów oraz 10% od całej wartości kapitału zainwestowanego w jego powstanie. Jest to obiekt wielobranżowy, oferujący swoim klientom towary pochodzące z różnych branż asortymentowych, dający możliwość zakupu na jednej powierzchni, artykułów zarówno spożywczych, drogeryjnych jak i gospodarstwa domowego.
Główną, a zarazem jego charakterystyczną cechą jest fakt, iż jest to sklep samoobsługowy umożliwiający klientom swobodne zapoznanie się z oferowanymi produktami i wybór tego, który okazuje się najbardziej satysfakcjonującym. Dzięki swojej powierzchni daje możliwość zaoferowania ponad dwunastu tysięcy produktów, umożliwiając tym samym dokonanie zakupów wielobranżowych, w jednym miejscu i czasie, czyniąc dzięki temu tę czynność bardzo wygodną i mniej czasochłonną.